Home away from home in Agnes Water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Dennis Hoogland - WaarBenJij.nu Home away from home in Agnes Water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Dennis Hoogland - WaarBenJij.nu

Home away from home in Agnes Water

Blijf op de hoogte en volg Dennis

06 November 2015 | Australië, Agnes Water

Hallo iedereen,

Backpacken en hoppen van plek naar plek is vrij zwaar, daarom was het tijd om even mijn rust te pakken en ben ik inmiddels al 12 dagen in Agnes Water. Een klein plaatsje waar eigenlijk niet veel anders te doen is dan tot chillen, surfen, druk maken over de volgende maaltijd, gezellig drankje(s) doen en heel veel nieuwe mensen ontmoeten.

De meeste mensen blijven hier namelijk maar 2 nachtjes dus er is heel veel door stroom van nieuwe mensen. Elke ochtend dus weer nieuwe mensen met nieuwe verhalen! Daarnaast is er een vaste groep hier in het hostel die minimaal 1 week werken voor gratis accommodatie en dus al hier een aantal weken zitten of van plan zijn hier nog wat langer te blijven. Zelf heb ik de afgelopen week hier ook gewerkt voor accommodatie wat in hield dat ik elke dag even 1,5 uurtjes bezig was met het schoonmaken van de keuken samen met een andere meisje. Helemaal geen slechte deal dus!

De volgende stop is een 3 daagse tour staan op Fraser Island. Dat is het grootste zand eiland van de wereld. Deze tour had ik al betaald, alleen nog geen datum in geboekt. Dus toen ik een week dagen geleden ging bellen om mijn tour in te boeken bleek dat de eerst volgende vrije plek pas 16 november is. Gelukkig kreeg ik een paar dagen later een mail dat mijn tour verplaatst kon worden naar de 9e. Erg fijn alhoewel ik het toch erg jammer vind om hier weg te gaan. Ik had hier nog wel een maand kunnen zitten maar het is nog geen tijd om ergens maanden te blijven. Ik heb nog maar een klein deel van Australië gezien, dus tijd om het avontuur weer op te pakken. Zondag de 8e vertrek ik hier dus naar Fraser en daarna rij ik weer een stukje omhoog om waarschijnlijk onder andere broedende schildpadden te kunnen zien en wilde dolfijnen te voeren. Veel belovend maar nog geen idee of dat gaat lukken. Het lijkt ons in ieder geval het proberen waard.

Goed, dat is dus waar ik nu ben en wat grofweg het plan is voor aankomende twee weken. Het is ook al weer een tijd geleden sinds mijn vorige blog en ik heb inmiddels alweer zoveel mee gemaakt.

Na het duiken ben ik vertrokken naar Magnetic Island, zoals ik al in mijn vorige blog had laten weten. Op Magnetic heb ik echt een super tijd gehad. Zeer leuke mensen ontmoet en zeer gezellig gehad. Op het eiland had ik eigenlijk voor het eerst het echte paradijs gevoel. Magnetic Island was de utopische plek zoals ik mij Australië had voorgesteld.
De tweede dag heb ik daar met 2 meiden en een andere jongen een 4 wheel drive gehuurd waarmee we het hele eiland hebben rond gereden. Heel groot was het eiland niet, de gehele dag hebben we in totaal maar 60 km gereden. Op het eiland waren 2 off road wegen die we beiden gereden hebben. Aan het einde van de 1e kwamen we uit op een stukje hemel op aarde. Een verlaten strand met een aantal palm bomen en last but not least een aantal hangmatten om ideaal even te genieten van deze mooie plek. De 2e off road weg bracht ons in de avond naar de beste plek op het eiland om zonsondergang te kijken. De perfecte zonsondergang zonder een wolkje aan de lucht, met een zeer leuke groep met mensen. Heel vervelend allemaal.

De volgende stop wat Airlie Beach, de plek waarvandaan alle boten vertrekken naar de Whitesunday Islands. In Airlie had ik de hele week een beetje ongeluk met mijn kamer genoten en was ik na een week echt helemaal uitgekeken op de plek. Desondanks toch een top tijd gehad daar want de boot trip naar de eilanden echt was geweldig! De meest magische plek was toch wel Whitehaven beach. Een zeer uitstrekt strand met het witste zand op Aarde! Dat komt doordat het zand daar bestaat uit 98% Silicium, daardoor voelt het ook extreem zacht en fijn aan. Daarnaast bestond de boot trip uit veel gezelligheid, drankjes, snorkelen en duiken :D. Bijzonder dingetje was snorkelen op een plek die ze de vissenkom noemen. Een plek met bijzonder veel vissen die ze voerden terwijl wij er tussen zwommen, gekken huis dus maar wel echt een ervaring.

Vanuit Airlie ben ik mee gereden met een aantal van de Australian Backpackers groep en dus beland in het altijd rustige maar bijzondere Agnes water. Het hostel Cool Bananas is echt een bijzondere plek die ik niet snel ga vergeten!

De volgende blog komt weer waarschijnlijk over 2 weken en wat betreft de foto’s, dat lukt nog niet heel erg….

Laat vooral een berichtje achter, ik vind het erg leuk dat jullie geïnteresseerd zijn!

PS: In het huidige hostel is een schaak epidemie aan de gang en ik heb dus de afgelopen 2 weken minstens elke dag 2 potjes schaak gespeeld. Dat ga ik missen, dus mocht er iemand mij uit willen dagen en via een app een potje schaak wil spelen. Let me Know, iedereen is welkom!

  • 06 November 2015 - 14:10

    Ma:

    Hoi Dennis,
    Ondanks dat we regelmatig contact hebben via de app is het toch onzettend fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben ontzettend blij dat je in ieder geval het stukje hemel op aarde hebt gevonden in Australië en vooral dat er ook nog een hangmat te vinden was want dat is iets waar je al heeeel lang van gedroomd had. Ikzelf vindt het steeds moeilijker worden dat je al weer 7 weken weg bent, iedere dag kijk ik weer uit naar een klein berichtje van jouw kant, maar desondanks blijf vooral geniet van al die mooie dingen die nog in het verschiet liggen.

    veel liefs en vooral een dikke knuffel van je moeder

  • 20 November 2015 - 12:19

    Henk:

    Hoi Dennis
    Goed om te lezen dat het goed met je gaat en het je naar je zin hebt.
    Sommige dingen herken ik zoals
    Fraser Island en het oogverblindende witte zand.
    Mooi vind ik ook dat je schrijft dat je zomaar langer als kennelijk gepland op dezelfde plek blijft, werkt in ruil voor onderdak en met wie en wat je
    's avonds eet geweldig toch.
    Ook lekker een beetje rondrossen in een 4x4 en daarna liggend in een hangmat uitpuffen. Heel zwaar idd.
    Wij zitten nu op Koh Phi Phi Thailand geweldige duikspot volgens de kenners al kom ik niet verdet dan een beetje snorkelen.
    Have fun.
    Groet van Henk (van nr 11)

    p.s. nog dingos gezien op Fraser?



  • 21 November 2015 - 16:22

    Oma Sneltjes:

    Hoi Dennis bedankt voor je kaartje en nog een fijne reis gewenst en nog veel plezier
    Veel liefs van oma sneltjes

  • 25 November 2015 - 01:22

    Dennis Hoogland:

    Hallo buurman,

    Wat leuk om een berichtje te krijgen en te zien dat jullie mijn blog volgen! ja het leven hier is echt heerlijk. De verhalen zullen jullie vast wel bekend voor komen, vooral hier aan de oostkust doet elke backpacker volgens mij bijna het zelfde. Gelukkig heb ik genoeg tijd en hoef ik niet alleen van hoogte punt naar hoogte punt te crossen.

    Dingo's check! Ik heb ze alleen gezien vanuit de auto op Fraser! S'avond zijn we nog met een groep het strand op gegaan om dingo's te spotten maar helaas haha. Thailand staat inmiddels ook op mijn reis lijst :) Ik kan namelijk op de terug weg stoppen in Bangkok om daar een maand in Thailand te blijven, maar dat is nog heel ver weg!

    Fijne vakantie nog!

  • 07 December 2015 - 01:29

    Dennis Hoogland:

    Hallo Oma, goed om te horen nog dat mijn kaartje is aangekomen! Mijn reactie is een beetje laat want ik ben de afgelopen weken druk geweest met van alles en nog wat. Ik ga dan nu eindelijk maar weer eens een beginnetje maken met mijn volgende blog dus een deze dagen komt er weer een mooi verhaal.

    bye :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Dennis

Australia here I come!

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 5196

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 01 Augustus 2016

Down Under

Landen bezocht: