Cairns and road trip - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Dennis Hoogland - WaarBenJij.nu Cairns and road trip - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Dennis Hoogland - WaarBenJij.nu

Cairns and road trip

Blijf op de hoogte en volg Dennis

26 September 2015 | Australië, Port Douglas

Het lijkt alweer een eeuw geleden sinds mijn laatste update. Inmiddels zit ik in bijna een van de noordelijkste uithoeken van de oost kust.
Afgelopen donderdag ben ik met 7 andere jongens vanuit sydney naar cairns gevlogen. Dit ging allemaal makkelijker.dan verwacht. Donderdag is altijd de aankomst dag van een nieuwe Australian Backpackers groep dus we konden voor 5 dollar een lift krijgen naar de airport, Ideaal! Daar werden we ook nog een voor de goede gate afgezet en konden we na het in checken zo het vliegtuig in.

Cairns is echt top! Groten deels omdat het hier wel lekker warm is, 28 graden om precies te zijn. Het 1e hostel in cairns was top alleen konden we helaas maar 1 nachtje blijven, het is zomer vakantie dus vandaar de drukte. Samen met nog 2 meiden van de oorspronkelijk groep die ook in het zelfde hostel sliepen hebben we vrijdag besloten om 2 auto's te huren en 140 km naar het noorden te rijden waar het doel Cape Tribulation was.

Het backpacken is begonnen! 9 grote backpaks paste echt niet in de 2 auto's. Daarom hebben we spullen ingepakt voor 3 dagen en zijn we alleen op pat gegaan met onze dag rugzak. De backpack konden we achterlaten in het hostel in cairns waar een soort van gezamelijke afgesloten kast was. Waar veel meer mensen spullen achter laten. Als dat maar goed gaat....

De road trip was 100% de moeite waard en een groot avontuur want in Australië rijden ze dus links... En ja hoor we waren nog niet de hoek om of we hadden al bijna een ongeluk. Maar niets om druk over te maken, het is allemaal goed gegaan ;) Cape tribulation ligt letterlijk midden in het regenwoud. Het is echt bijna onwerkelijk, het is echt een hele andere wereld.

Momenteel is het zaterdag ochtend, en ging de wekker om half 6 om naar het strand te gaan en zonsopkomst te kijken. Het is strand is namelijk ook nog eens op een steen worp afstand. Helaas was het bewolkt en was het geen perfecte zonsopkomst maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb zeker genoten van het geluid van de zee en prachtige oranje/rode wolken.

Het is nu 7 uur en zit ik hier op de veranda even deze blog te typen op me telefoon. Ik ga hem vanmiddag pas proberen te uploaden waneer we weer terug rijden naar de bewoonde wereld waar ik hopelijk weer een beetje berijk heb.

Zondag middag zijn we weer terug in cairns en dan ga ik rustig even de tijd nemen om de foto's van mijn camera af te halen en jullie wat plaatjes voor te schotelen.

  • 26 September 2015 - 09:09

    Melvin:

    Heey dennis,

    Vind het echt tof om te horen dat je het zo leuk hebt.
    Ik hoop dat je nog veel meer leuke dingen gaat meemaken daar.
    En ik hou je reis verslag netjes in de gaten

    Groetjes,

    Melvin

  • 26 September 2015 - 10:42

    Fam. Hoogland:

    Goed om te lezen en te horen dat je het naar je zin hebt! Leuke blog, zo is goed te volgen wat je allemaal mee maakt. We hebben ook even gekeken naar de plaatjes op internet van Cape Tribulation en dat zag er niet verkeerd uit. Héééééél veel plezier daar en geniet ervan!!

    Groeten van Pa, Ma & Daniëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Dennis

Australia here I come!

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 5089

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 01 Augustus 2016

Down Under

Landen bezocht: