Well, hello Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis Hoogland - WaarBenJij.nu Well, hello Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis Hoogland - WaarBenJij.nu

Well, hello Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Dennis

20 September 2015 | Australië, Sydney

Nou de eerst 3 dagen in Sydney zitten er op. De vlucht is allemaal prima verlopen en bovenal erg mee gevallen. In het vliegtuig kwam iedereen lekker uit zijn stoel om lekker gezellig een biertje te drinken in het gang pat. De overige passagiers hadden wel wat last van ons en de Chinese stewardess kwamen wel heel wat keren langs met de vriendelijke vraag of het iets stiller kon, waarop de groep natuurlijk heel lief antwoorden ''Natuurlijk'' en weer vrolijk verder ging.

Donderdag was ik dan toch eindelijk in Sydney. De douane praktijken van de Border Control was totaal helemaal niets te bekennen. Ik moest een douane aangifte papier al in het het vliegtuig invullen en inleveren na het ophalen van mijn backpack op de luchthave. Na de afgifte moest ik de gangen door 2 keer link de hoek om, hier had ik een grote grondige controle verwachte maar niets was minder waar want ik stond blijkbaar al buiten de douane....

Deze eerst dagen waren vooral druk en vannacht was dan eindelijke de eerste dag met meer dan 8 uurtjes slaap. Het begon namelijk de eerste avond al goed. In het centrum was er een Defqon pre-party georganiseerd waar we in eerste instantie niet naar toe zouden gaan om dat dat toch wel een opgave was met het OV (1 uur in de bus) maar de surf instructeurs die langs kwamen om de surf trip te promoten wilde ons wel een lift geven op de heen weg. Dus dat was geregeld en het was een zeer gezellige borrel.

De 2e dag was de regel dag, bankrekening check, medicare check( ziektekosten verzekering) en als laatste een info praatje voor de mensen die graag een auto willen kopen. De heledag gezet dat ik om half 10 in bed zou liggen maar ik zou ik niet zijn als het natuurlijk weer te gezellig was in de avond :)
In de avond begon ook de hectiek omtrent het verder plannen van de reis. Aankomende donderdag vlieg ik en 7 andere dus richting Cairns! Dit is een stuk noordelijker en dus een stuk warmen :) De planning is om daar een bus pas te kopen en rustig weer terug richting Sydney te reizen en rond nieuw jaar weer terug te zijn.

Dag3: Defqon 1 Festival. Het main effent van de eerste week natuurlijk en het was geweldig!! Vooraan bij het podium was het Mini Nederland. Een groep van toch wel +100 man allemaal in het oranje en met rood wit blauwe vlaggen. Ik heb me erg vermaakt!

Dag 4 en vandaag dus heerlijk uit geslapen tot half 11. Dit was eigenlijk niet echt de bedoeling want 8 uur was het ontbijt en 9 uur vertrok de groep richting Manly (andere wijk in Sydney) om daar een wandeling te maken en te chillen op het strand. De hele kamer( 4 man) was door de 2 wekkers heen geslapen ..... Weer wat geleerd, zet altijd je eigen wekker! (Mijn telefoon was leeg dus de andere jongens zouden me wel wakker maken.)
Uiteindelijk was dit wel een geluk bij een ongeluk, want ik heb eindelijk was slaap gepakt, rustig wakker geworden en even met de guys langs de super geweest en een pak Brinta gescoord, lekker makkelijk :). We waren ook niet de enige die hier in het hostel waren gebleven dus daarna nog even een rondje langs het strand gedaan en dan nu even rustig de tijd genomen om jullie nog even te updaten.

Morgen naar de Blue Mountains en daar ook nog een wild life park bezoeken. Eindelijk maar is een Kangaroo en Koala's zien! Dinsdag Surf les en voor zover staat de planning.

woensdag is nog blanko en donderdag natuurlijk weer vliegen! We vliegen van 1 tot half 4 als ik het goed heb.

Volgend blog zal ergens rond 1 Oktober zijn! Met vast nog veel meer verhalen want het echte backpacken en volledig op eigen benen staan gaat in Carins pas beginnen.










  • 20 September 2015 - 08:36

    Sebastiaan:

    Klinkt nu al als een super gave reis en het zijn pas je eerste dagen. Geniet ervan en veel plezier!

  • 20 September 2015 - 09:04

    Marianne:

    Hé Dennis,

    Leuk om iets te horen! Had al de foto's op facebook gezien. jaloers!!!:.)) Ben benieuwd naar al je verhalen! Heerlijk dat je naar een warmer gedeelte gaat binnenkort, in Nederland wordt het nu alleen maar kouder.
    Is het ook mogelijk om hier foto's op te zetten? Willen natuurlijk wel defqon, de koalaberen en kangaroos langs zien komen:.))). Wensen je een goede vlucht donderdag en groetjes van ons.

  • 20 September 2015 - 12:37

    Anita:

    hoi hoi fijn om iets van je te lezen wat gaaf om naar wild life park te gaan ik ben benieuwd naar je fotos
    ik wens je een hele fijne tijd gr anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Dennis

Australia here I come!

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 5092

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 01 Augustus 2016

Down Under

Landen bezocht: