All on my own now! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dennis Hoogland - WaarBenJij.nu All on my own now! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dennis Hoogland - WaarBenJij.nu

All on my own now!

Blijf op de hoogte en volg Dennis

01 Oktober 2015 | Australië, Cairns

Hallo iedereen,

Het moment is aangebroken, ik heb de groep vaarwel gezegt en iedereen gaat nu zijn eigen weg. Spannend dus maar er staan wel heel veel leuke dingen geplant. Ik ben benieuwd hoe het leven on the road in mijn eentje gaat bevallen, maar dat zullen we wel zien.

De eerste week Cairns ( zondag t/m donderdag) zit er op en was zeer gezellig maar niet heel spectaculair. Samen met de road trip groep verbleven we in het beruchte Gilligans. Dit is het grootste Hostel van Australië en is eigenlijk een hostel en discotheek in een. Afgelopen week was dus eigenlijk meer "Feest vakantie" dan werkelijk backpacken. De dagen bestonden vooral uit uitslapen, chillen op de Lagoon (Dit is een openbaar zwembad) Cairns ontdekken en gezelligheid tot in de late uurtjes.

Naast de gezelligheid heb ik ook nog het een en ander moeten regelen. Backpacken is namelijk toch niet alleen maar zonder plan lekker rond trekken. Daarom ben ik me gaan orienteren wat ik nou eigenlijk graag wil zien hier in Australië. Natuurlijk wist ik dit thuis al grote deels maar had ik nog geen idee met welke organisaties precies. Daarom zijn we bij enkele reis bureaus langs gegaan hier in Cairns. Het stik hier trouwens van de reis bureaus in het centrum van Cairns, maar een reis genoot had een meisje leren kennen waarvan bleek dat deze ook bij een van de vele travel agenies werkte. Na een beetje onderzoek bij wat andere reis bureaus zijn we dus bij haar langs gegaan met zijn 3e en heeft zij rustig de tijd genomen om alles nog eens rustig op een rijtje te zetten. Ik was eigenlijk niet echt van plan om met zo een bureau mijn tripjes te boeken maar dit scheelde uiteindelijk toch zo een 400 dollar op het totaal bedrag.
Ik vond het wel moeilijk om hierin een beslissing te nemen omdat je er toch maar van uit moet gaan de reis kantoren jouw van eerlijke informatie voorzien en niet alleen maar hun tripjes aan jouw willen verkopen. Na wat zelf onderzoek en verhalen van andere backpackers was ik er toch van overtuigt dat dit wel een verstandig keuze was. De tripjes zijn zonder datum en kan ik dus doen waneer ik wil. Dit geeft me wel wat reis doelen zodat ik niet zomaar een paar dagen in een plaatsje blijf, wat rondjes loop en dan weer verder ga.

Dus ik hoor jullie al denken, wat gaat Dennis toch allemaal doen dan?

Ik ga DUIKEN!!!!!!!
Yes, de planning was eigenlijk om later pas te gaan duiken maar het blijkt toch wel dat Cairns de ideale plek is om het Great Barrier Reef op te gaan. Maandag ga ik dus beginnen met een 5 daagse cursus doen om mijn Padi duikbrevet te halen. De eerste 2 dagen wordt ik opgehaald en terug gebracht van en naar mijn hostel. Deze dagen bestaan voor de helft uit theorie en de andere helft zwembad training. Daarna gaat het echte werk beginnen. Woensdag vroeg zal ik vertrekken met een boot het Great Barrier Reef op en pas Vrijdag middag weer terug komen. Ik slaap dus op de boot, en in totaal zullen we 9 duiken maken waarvan 4 training duiken zullen zijn, 5 plezier duiken. Waarvan er een we erg bijzonder gaat zijn en die ik eigenlijk wel zeer spannend vind, namelijk de nacht duik! Hier heb ik dus echt veel zin in!

Vanaf Cairns ga ik reizen met de bus. Ik heb een Greyhound Buspas aangeschaft, dit is een hop on hop off bus. Dit houd in dat ik elke keer van plaatsje naar plaatje gewoon een bus kan boeken. Deze bussen gaan minimaal 2 maal daags vanuit alle grote plaatsen langs de kust. Met de buspas die ik gekocht heb kan ik reizen vanaf Cairns naar Sydney en is 3 maanden geldig en kan alleen gebruikt worden om de oost kust naar beneden te reizen, eenmaal naar beneden kan ik dus niet zomaar meer terug.

Hotspot Nummer 2: Magnatic Island
Dit is de 2e bustop waar ik 3 dagen op het eiland in een hostel ga verblijven. Het eiland is een groot nationaal park met vele vogels en koala's. De planning is om hier lekker me rust te pakken en overdag wat te wandelen op het eiland en wat van de natuur te zien.

Hostspot nummer 3: Whitsunday Islands opdracht, Google: Whitehaven beach!
De Whitsudays is een eilanden groep van 74 eilanden en staat bekent om zijn witte zandstranden. Het schijnt het witste zand ter wereld te zijn en ik volgens mij heb ik ergens gelezen dat er op het mee nemen van een handje zand al zeer zware boetes staan. De eilanden kun je verkennen met feest booten en meer avontuurlijke booten. Ik heb gekozen voor het zeilschip de Apollo. Deze bied namelijk de langste trip aan, namelijk 3 dagen 2 nachten en is meer gericht op het avontuurlijke en genieten van de prachtige omgeving. Een extra voordeel is ook dat er een gratis duik bij inbegrepen zit tijdens de zeil tocht. Dan kan ik gelijk gebruik maken van mijn opgedane ervaring.

De laatste groote hotspot die ik geboekt heb is Fraser Island.
Fraser Island is het grootste zand eiland van de wereld en die zal ik gaan verkennen met een 4-wheel drive tour. Dit houdt in dat we met een groep van 28 mensen in 4-wheel drives het eiland zullen overscheuren. Je moet 21 zijn en je rijbewijs hebben om de autos te mogen besturen, heb ik dus even geluk :) meer info volgt vlak voor de trip of daarna natuurlijk.

Dit is de planning voor het gedeelte van de kust waar het Great Barrier Reef ligt. In de aankomende 3 weken zal ik al best wel wat afstand af leggen want in de meeste plaatsje is naast dure tripjes doen niet heel geweldig veel te doen. Vanaf Brisbane wordt dit weer anders, daar beginnen de surf stranden weer en verwacht ik op het traject Brisbane - Sydney een stuk langer bezig te zijn. Het wordt het dan ook tijd om eens 3 of 4 weken uit te trekken om maar een te gaan werken.

Nou een heel verhaal! Blog schrijven is hard werken volgens mij heb ik hier wel 1,5 uur gezeten en is het nu tijd om maar eens wat te gaan eten!
Update: Weer 15 minuten verder want iedere keer denk ik oohja, dit moet ik ook nog even kwijt.

  • 01 Oktober 2015 - 17:07

    Ma, Pa En Dani:

    Hoi Dennis, heel vervelend voor je dat je al die prachtige stranden en plaatsen moet bezoeken en ook nog vervelende dingen doen zoals duiken, varen en wandelen in een prachtige natuur. Daar worden we hier wel een beetje jaloers van :-)

    No worries mate!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Dennis

Australia here I come!

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 5081

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 01 Augustus 2016

Down Under

Landen bezocht: